2013. január 15., kedd

Magyarország, Zalaegerszeg, SzG3


Korábban Zalaegerszeg két lényegi látnivalóját már bemutattam (a Skanzen és az Olajipari Múzeum). Most végre volt egy kis időm szétnézni magában a városban is. Most a zalaegerszegiek biztosan meg fognak egy kicsit sértődni, de nekem Zalaegerszeg nem igazán tetszett. A belvárosa tele van modern épületekkel, ráadásul nem a legszebb korszakból (szerintem úgy 60-as - 70-es évek-beli lehet a zöme). Nincs meg az a laza szerkezete mint Ajkának, az egész egy zsúfolt lakótelephez hasonlít. Maga a központnak nevezett Dísztér is inkább egy külvárosi térhez hasonlít, csak itt a belváros központjában van. A városon átvezető út mellett van néhány szép épület, a templomokat is szépen felújították (A ferences templom az olai részen kifejezetten szép volt). Egy szebbnek tűnő rész van a plébánia templom környékén: itt található a megyei könyvtár, a Göcsej múzeum és egy igen szép palotában pedig a bíróság van. Ezen kívül a már bemutatott skanzen, az olajipari múzeum, valamint a csácsbozsoki arborétum az említésre méltó látnivaló.

Időközben (2016. február) ismét el tudtam menni Zalaegerszegre, most meg tudtam nézni a bazitai TV adót (igen kellemes kiránduló helyen található), azonban felmenni nem tudtam rá, mivel csak tavasztól őszig van nyitva a kilátó rész. A képeket a többi mögé töltöttem fel.

Vissza a főoldalra (katalógus)

 Zalaegerszeg, a Dísztér (a göcseji tulipán)
 Zalaegerszeg, a Dísztér
 Zalaegerszeg, a Dísztér
 Zalaegerszeg, a Dísztér
 Zalaegerszeg, Kossuth szobor
Zalaegerszeg, Mária Magdolna plébániatemplom
 Zalaegerszeg, Mária Magdolna plébániatemplom
 Zalaegerszeg, a Göcseji Múzeum
 Zalaegerszeg, a megyei könyvtár Deák Ferenc szobrával
 Zalaegerszeg, a bíróság épülete
  Zalaegerszeg, a bíróság épülete
 Zalaegerszeg, a ferences templom
 Zalaegerszeg, a ferences templom
Zalaegerszeg, a Skanzen
Zalaegerszeg, a Magyar Olajipari Múzeum
a csácsbozsoki arborétum

2016:

 a bazitai TV torony
  a bazitai TV torony
  a bazitai TV torony
  a bazitai TV torony
  a bazitai TV torony
 a bazitai TV torony

Vissza a főoldalra (katalógus)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése