2018. május 9., szerda

Mosonmagyaróvár, SzG3


Mosonmagyaróváron többször átmentem már, elsősorban a határon időnként megjelenő tumultus miatt. Nagyon sokszor meg sem álltam, mivel nem sok látnivalót találtam itt. Azért két dolgot találtam itt:

1. a Hanság Múzeum
2. a Vár

A várról már István király korában is említést tettek (persze csak földvár volt még csak). Az egy igen érdekes a történetében, hogy a várvédők többször kapituláltak egyetlen ágyúlövés nélkül az éppen aktuális ostromlóval szemben. A XVIII. századra elvesztette katonai jellegét, a belső várban 1818-ban egy gazdasági akadémiát helyeztek el. Ennek lett a jogutódja a jelenlegi használó: a Nyugat-magyarországi Egyetem Mezőgazdaság- és Élelmiszertudományi Kara. a vár körül kellemes park található egy szép nagy és kulturált tóval. A vár mögött folyik el  Lajta.

A másik a Hanság múzeum: Ez a főút mellett található, jól megközelíthető. Amikor ott voltam, éppen zárva volt. Maga a múzeum elég sok mindennel foglalkozik: helytörténet, képző- és iparművészet, néprajz, régészet, fotótár, könyvtár. A külseje rendezettséget mutat. 

Vissza a főoldalra (katalógus)

 a Hanság Múzeum
 a Hanság Múzeum
 a Hanság Múzeum
 a Hanság Múzeum
 a Hanság Múzeum
 a Malom-ági Lajta
 a Malom-ági Lajta
 a Malom-ági Lajta
 a Vár tó
 a Vár
 a Vár
 a Vár
 a Vár
 a Vár
 a Vár
 a Vár
  a Vár tó
 a Vár tó

Vissza a főoldalra (katalógus)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése